Rezultati projekta istraživanja tržišta

Ovdje možete ostaviti poruke vezano za proizvođače pčelarske opreme i ostalo
Odgovorite
Avatar
Ismet
Čita i piše, odličan
Postovi: 594
Pridružen/a: 25 kol 2010, 16:26
Lokacija: Zenica

Rezultati projekta istraživanja tržišta

Post Postao/la Ismet »

iz razloga da ovaj tekst ostane ovdje, na forumu, kopiram ga u cjelosti jer je vrijedna informacija:

Utorak, 05 Travanj 2011 14:22

Tuzla (BiH): U ponedjeljak 04.04.2011. na Ekonomskom fakultetu u Tuzli održana je prezentacija projekta i rezultata istraživanja o navikama i karakteristikama potrošača u procesu kupovine i potrošnje meda na području Općine Tuzla. Istraživanje je provedeno u sklopu predmeta „Istraživanje tržišta“. Istraživački tim projekta koji je ujedno i održao prezentaciju, čine Admir Čavalić, Sabina Gutić, Emina Muratović i Lejla Nezirović. Mentor rada je prof.dr. Sejfudin Zahirović.
REZULTATI
Prikupljanje podataka je izvršeno sredinom mjeseca decembra, ispred četiri velika trgovačka centra u Tuzli. Pri anketiranju korišten je namjeran prigodan uzorak.

Rezultati istraživanja pokazuju da većina ispitanika poznaje bagremov i livadski med. Ove vrste meda se ujedno i najviše koriste u domaćinstvima ispitanika.

Istraživanje je pokazalo da se med najviše troši zimi, a kada je u pitanju doba dana, 72% ispitanika je navelo ujutru. Bitno je dodati da većina ispitanika med troši uz čaj.

Od ukupnog broja anketiranih ispitanika, njih 63% je istaklo da najčešče kupuje pakovanje od 900 grama odnosno 1 kg meda. Očekivana cijena za ovu količinu meda je 10 KM (44% ispitanika).

Med se većinom kupuje kod pčelara. Samo 15% ispitanika med kupuje u nekom od oblika trgovine (trgovina zdrave harne, tržni centar i prodavnica).

Zanimljivo je da rezultati pokazuju kako ubjedljiva većina od 79% ispitanika ne poznaje neke od marki/brendova meda. Na pitanje da li su upoznati sa nekom od propagandnih poruka proizvođača meda, ispitanici su odgovorili negativno sa 89%, dok je potvrdnih odgovora bilo 11%.

Rezultati hi-kvadrat testa su pokazali da mjesečna primanja domaćinstva ne utiču na učestalost kupovine meda.

PREPORUKE

S obzirom na dobivene rezultate istraživački tim predlaže:

1. Prodavci meda trebaju naglašavati komplementarnost meda sa čajem za potrebe očuvanja zdravlja potrošača.

2. Prilikom kreiranja ponude meda i proizvoda od meda, bagrem i livada treba da imaju značajno mjesto, kako bi se potrošač lakše snašao i povezao sa ponudom.

3. Na osnovu odgovora ispitanika došli smo do zaključka da kvalitet i okus igraju značajnu ulogu pri kupovini meda. Shodno tome, preporučujemo naglašavanje ovih faktora od strane prodavaca meda .

4. Najviše ispitanika med kupuje jednom mjesečno. Ovo bi trebalo poslužiti za prognozu prodaje u nekom periodu od strane proizvođača meda.

5. Država bi trebala podstaknuti proces povezivanja malih pčelara u zadruge, a kako bi se stvorila pretpostavka za razvijanje prepoznatljive marke/brenda meda.

6. Istraživanje je pokazalo da mjesečna primanja domaćinstva ne utiču na učestalost kupovine meda. Zbog toga, prodavci meda ne bi trebali odustajati od manje imućnih domaćinstava ili zajednica prilikom plasmana svojih proizvoda.

7. Rezultati pokazuju da najveći broj ispitanika ne poznaje marke/brendove proizvođača meda. Proizvodači meda moraju više ulagati u promociju, odnosno promotivne aktivnosti, sa fokusom na donosioce odluka u domaćinstvu po pitanju meda, koji se uglavnom pojavljuju u ulozi mame (kako je istraživanje pokazalo) ili roditelja uopšteno.

možete pročitati i ovdje:
http://www.pcelarstvo.hr/index.php?opti ... Itemid=273
Dobru srcu sreća dođe.
Odgovorite